WMS met meerdere magazijnen

Naarmate uw bedrijf aan het groeien is kunt u gaan kijken om op meerdere locaties kantoren en magazijnen te openen. Succes is natuurlijk leuk, maar het beheer van verschillende magazijnen brengt ook moeilijkheden met zich mee.

Het is bijvoorbeeld veel ingewikkelder om een goede controle te houden over de voorraden. Verschillende voorraden worden in aparte systemen door aparte eindverantwoordelijken bijgehouden. Wanneer er niet één systeem is dat door alle locaties kan worden gebruikt, is het lastig om inzichtelijk te krijgen welke voorraden bij welke locaties aanwezig zijn.

Daarbij is het niet altijd eenvoudig om financiële zaken goed te regelen. Vooral als verschillende valuta, belastingtarieven en wettelijke regels gelden, kan de administratie nogal chaotisch worden.

Wanneer u op verschillende locaties magazijnen heeft, is het daarom verstandig om met één ERP systeem te werken die meerdere warehouses ondersteunt. Dit werkt makkelijk en kan veel geld opleveren. Een voorbeeld:

Stel u heeft een prospect of bestaande klant die op het allerlaatste moment een bestelling plaatst. U heeft op locatie echter niet meer het artikel voorradig en moet dus bij andere locaties apart informeren of daar het gevraagde product nog beschikbaar is. Het is dan nog maar hopen dat iedereen aanwezig en te bereiken is. Maar goed, als u gelukt heeft krijgt u een collega aan de lijn die u vertelt of het product op voorraad is. Het is dan nog maar de vraag of in die vestiging de inventaris helemaal juist is bijgehouden. En voordat u eindelijk duidelijkheid hebt en de klant hierover kan informeren, is het misschien al te laat en is de bestelling bij een concurrent geplaatst.

Als u veel contact heeft tussen de verschillende locaties, denk dan na over een multiple warehouse system. U krijgt veel meer grip over financiële zaken, de beschikbare voorraden en nog veel meer.

×

ERP informatiepakket aanvragen

Aanvragen